3.30_DC_Podcast_BatmanUnburied_3000x3000-1440x1440.jpg
  • jpg

Podcast ‘Batman Unburied’ gaat in première op Spotify

De verhalende audioserie over het leven van Bruce Wayne verschijnt volgende maand op Spotify.

AMSTERDAM, 6 april 2022 – Spotify kondigt aan dat Batman Unburied op 3 mei 2022 in première gaat op de streamingdienst. De verhalende podcast is gemaakt in samenwerking met Warner Bros. en DC. Vanaf 3 mei kunnen fans wereldwijd eindelijk luisteren naar de nieuwe verhalen binnen de wereld van Gotham City. Dankzij de samenwerking tussen Spotify, Warner Bros. en DC kunnen luisteraars in de toekomst meer podcasts met iconische DC personages verwachten.

Batman Unburied is een gloednieuwe psychologische thriller die luisteraars diep in het brein van Bruce Wayne trekt. Het verhaal is geschreven door David S. Goyer, bekend van Batman Begins, The Dark Knight en The Dark Knight Rises. Niemand minder dan acteur Winston Duke, te zien in Black Panther en de Avengers-reeks, vertolkt de stem van hoofdpersonage Bruce Wayne. Duke wordt vergezeld door Harry Potter acteur Jason Isaacs die Batman’s vertrouwde butler Alfred speelt.

Het verhaal

Bruce Wayne is een forensisch patholoog werkzaam in de krochten van het Gotham Hospital. Hij is belast met het onderzoeken van de slachtoffers van The Harvester, een gruwelijke seriemoordenaar die op Gothams burgers jaagt. Wayne is niet alleen gedwongen om zijn eigen mentale demonen onder ogen te zien, maar hij moet ze ook overwinnen om de inwoners van Gotham te redden als zijn alter ego Batman. Verwacht een reeks ongekende wendingen en een aantal klassieke Batman Super-Villains in de podcast serie.

David Goyer, de geweldige cast en het hele Batman Unburied-team hebben een meeslepende Batman ervaring gecreëerd die het verhalende-podcast medium naar een ander niveau tilt. Ik had me geen betere manier kunnen wensen om onze creatieve samenwerking met Spotify te starten. Peter Girardi, Executive Vice President, Alternative Programming, Warner Bros. Animation
Met de lancering van de podcast wordt de iconische Batman franchise in één klap beschikbaar voor onze honderden miljoenen luisteraars over de hele wereld. De samenwerking met Warner Bros. en DC geeft ons een unieke kans om de universeel geliefde DC Super Heroes te introduceren in de wereld van audio. David Goyer ontwikkelde een ijzingwekkende soundscape die het mysterieuze verhaal vertelt van de enige echte Bruce Wayne.  Dawn Ostroff, Chief Content & Advertising Business Officer

De Engelstalige trailer van Batman Unburied is nu te beluisteren op Spotify. De streamingdienst zet flink in op de samenwerking met Warner Bros. en DC. Naast de Engelse variant is de podcast in acht andere talen beschikbaar, waaronder in het Japans en het Braziliaans, ingesproken door een lokale sterrencast.

Meer informatie over de podcast reeks lees je op Spotify’s for The Record.

EINDE PERSBERICHT

Over Warner Bros.

Warner Bros. is wereldleider in de creatie, productie, distributie, licentieverlening en marketing van alle vormen van entertainment via alle huidige en opkomende media en platforms. De Studio, een bedrijf van WarnerMedia, is de thuisbasis van een van de meest succesvolle collecties van merken ter wereld en toonaangevende bedrijven in de productie van speelfilms, televisie en home entertainment en wereldwijde distributie, animatie, stripboeken, videogames, thema-entertainment, consumenten producten, merklicenties en broadcasting. Voor bijna een eeuw entertaint Warner Bros., opgericht in 1923, een wereldwijd publiek.

Over DC

DC is een van de grootste Engelstalige uitgevers van comics en graphic novels ter wereld. Het is de thuisbasis van enkele van de meest iconische en herkenbare personages die ooit zijn bedacht. Als creatieve eenheid van WarnerMedia zorgt DC voor het strategisch integreren van zijn verhalen en personages in film, televisie, consumentenproducten, home entertainment, interactieve games en de DC UNIVERSE INFINITE digitale abonnementsservice en community engagement portal. Ga voor meer informatie naar dccomics.com and dcuniverseinfinite.com.

Over HAGENS

HAGENS PR vertelt verhalen die mensen willen horen. En doorvertellen. Dit doen ze al 15 jaar voor merken en organisaties in de culturele en publieke sector, maar ook voor startups en beursgenoteerde bedrijven. Voor merken als Spotify, Omroep ZWART, Hertog Jan, NPO, Rijksoverheid en Etos. Altijd met de mens als strategisch startpunt. Deze human first PR aanpak brengt vooruitgang, vernieuwing en voorkeur. www.hagenspr.com

Ontvang het laatste HAGENS nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL